Monday

KURSUS BAGAIMANA MELABUR DI BURSA SAHAM - ASAS & STRATEGI.....DI KUANTAN, PAHANG



Kursus ini disasarkan kepada mereka mempunyai perancangan untuk melabur di bursa saham tetapi pengetahuan menjadi halangan untuk menceburinya. 

Bagaimanapun ia juga terbuka kepada mereka yang sudah menceburinya tetapi ingin memperluaskan pengetahuan. Ini memandangkan kebanyakan pelabur walaupun sudah beberapa tahun sudah menceburi tetapi banyak perkara-perkara asas masih tidak diketahui sedang ia amat mustahak untuk diketahui.

Antara topik-topik yang akan disentuh dalam kursus tersebut ialah seperti  berikut;

1.       Konsep asas dan istilah-istilah yang perlu diketahui oleh bakal pelabur dan pelabur.

2.       Menilai sesuatu saham adalah mustahak sebelum membeli saham sama seperti anda perlu membuat penilaian sebelum membeli rumah. Membeli saham yang kukuh dari segi kewangan adalah mustahak kerana saham seperti ini akan meningkat semula bila berlaku kejatuhan pasaran. Kursus ini akan menerangkan bagaimana dan apa criteria yang perlu diambil kira dalam menilai saham.

3.       Peserta kursus juga akan berkongsi pengetahuan dengan speaker  tentang situasi-situasi tertentu yang boleh diambil kesempatan untuk membeli saham.

4.       Yang paling menarik , kursus ini juga akan mendedahkan analisa teknikal yang sebenarnya tidak sukar untuk dipelajari dan difahami. Ia merangkumi analisa trend, petunjuk teknikal dan pattern analysis yang semuanya ini mudah untuk dipelajari dan difahami.

5.       Dalam bab analisa trend, peserta akan didedahkan bagaimana mengenal trend yang sedang meningkat, trend yang sedang menurun dan trend yang sedang mendatar. Samada trend  sedang meningkat, menurun atau mendatar, jika dapat menguasainya, ia akan memberi kelebihan kepada pelabur tentang bila masa untuk membeli dan menjual dalam jangka masa pendek dan sederhana. Analisa trend juga akan membeli isyarat kepada pelabur tentang perubahan trend yang menjadi panduan kepada pelabur untuk bertindak lebih awal. 

6.       Dalam bab petunjuk teknikal (technical indicator) peserta akan diajar bagaimana untuk mengesan atau mengenal pasti isyarat akan berlaku kenaikan dan kejatuhan harga sesuatu saham. Istilah yang selalu digunakan ialah buy signal dan sell signal.

7.       Manakala dalam bab pattern analysis peserta akan diberi kefahaman tentang bagaimana mengesan corak pergerakan harga masa lalu yang mana ia akan memberi gambaran hala tuju harga masa hadapan. Pattern analysis yang menekankan breakout trading ini digemari oleh Dan Zanger yang menjadikan pelaburannya yang bermula hanya dengan USD11,000 kepada USD18 juta dalamasa satu setengah tahun.

8.       Untuk maklumat lanjut tentang isi kandungan kursus ini, anda boleh menghubungi En. Sabri Jalil di talian 013-7233600.

9.       Untuk pendaftaran dan pengasahan kehadiran, anda boleh menghubungi En. Asrul Rumidi di talian 019-9104541

10.   Tempat adalah terhad !!!!!!....

No comments:

Post a Comment